tisdag 2 oktober 2012

Syföreningsmöte- sockor utan häl

I somras berättade min lillasyster att hon hade en kompis som inte kände nån som kunde fixa ett par hemstickade sockor till honom så hon frågade om jag kunde göra det. Det kom ett tveksamt ja från mej eftersom att jag fortfarande inte har stickat sockor med häl. Mitt bidrag till syföreningsmötet är därför ett par sockor utan häl.


Den grå randen längst upp och det gröna är Järbo lady, resten av det grå är Järbo fuga. Mönstret hittade jag här. Jag stickade herrstorleken. Den grå och gröna randen stickade jag vanlig resår, när jag bytte garn till fuga började jag förskjuta resåren. Minskningarna gjorde jag med bara räta maskor.

2 kommentarer:

  1. Fina... sådana har min mor också stickat till mina barn när de var små. Blev sugen på att prova jag också till mitt barnbarn :)

    SvaraRadera
  2. Det där skulle tom jag kunna försöka mig på. Har alltid tyckt att strumpstickning verkar så svårt, men de där va ju så fina!

    SvaraRadera