söndag 7 oktober 2012

Helgen!

Nu är det slut på helgen! Igen! Förstår inte var tiden tar vägen.
Igår bytte min man fönster i dotterns rum. Det blev jättebra men han ville inte ta kort på det nya fönstret. Vi var tvungna att åka till Ikea och ett byggvaruhus igår för att köpa ny rullgardin och ny fönsterbräda till det nya fönstret. Då var vi såklart tvungna att gå in på Marieberg. Sonen ville ha en pysselbok med Angry birds men det hittade vi inte. Jag passade på att gå in på Hemtex som har blivit min nya favorit affär. De har ju garn, stickor och virknålar. Jag gick därifrån med nya strumpstickor och ett nytt förkläde.


När vi kom hem gjorde jag en äppelpaj, årets första på egna äpplen. De var nästan mogna.

Idag gjorde jag äppelmos, torkade äppelskal som jag blandade med te och försöker göra äppeldricka.
På eftermiddagen/kvällen var vi på kalas med mycket god mat. Kul att träffa lite släktingar också.


En sötnos fastnade på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar