tisdag 5 juni 2012

Syföreningsmöte- stickat linne

Idag ska jag riktigt njuta av syföreningsmötet, jag är nämligen hemma med sonen som har/hade feber. Jag fick hämta honom på förskolan igår för att han hade feber.
Förra våren köpte jag ett mönster på ett stickat linne från M&K med Eco bomull. Och som vanligt tog det lite tid innan jag började sticka. Nu har jag i alla fall stickat ett linne till dottern, jag ska sticka ett till mej med nån gång i sommar.


Barnstorlekarna gick bara upp till 140 så jag stickade en xs till henne eftersom att hon har 146/152 på sina kläder. Axelbanden skulle vara rätstickade enligt mönstret men dottern ville ha flätade axelband. Jag virkade i ärmhålskanten och fortsatte med luftmaskor 3 gånger som jag sen flätade.

Nu hoppas jag bara att hon kommer att använda linnet.

4 kommentarer:

  1. Det blev jättefint!!! Och här njuter vi oxå - i regnet....

    SvaraRadera
  2. Vad fint linne och vilken fin flicka!
    Virka ett linne vilken bra ide!
    Karin-Ida

    SvaraRadera
  3. va fint linne.. å härlig sommarfärg =)

    SvaraRadera