tisdag 10 januari 2012

Syföreningsmöte- virkade tofflor

Tisdag och syföreningsmöteI vintras fanns det en utmaning på facebook att man ska ge bort något som man har gjort till alla som kommenterar inlägget. Det var några som kommenterade mitt inlägg och nu har jag äntligen gjort klart den sista. Det gick ganska fort när jag väl började eftersom att garnet är så tjockt.




Garnet heter Anouk och är inhandlat på en affär som mottagaren inte är så förtjust i, jag fick en väldigt sur blick när jag berättade det.
Mönstret är från boken Stickat och virkat vintage på svenska.
Jag har gjort ett par till mej i Molly garn men det har blivit ett hål i tån så jag hoppas att de här ska hålla bättre. Jag har lovat dottern ett par så jag får snart göra ett par till.

5 kommentarer:

  1. Har du censurerat inlägget? Bara vita sträck där texten borde vara.

    SvaraRadera
  2. Jättesköna är de!! Och nej jag gillar inte inköpsstället av moraliska själ, framförallt personalpolitiken behöver de arbeta på. Av samma anledning handlar jag inte på mega heller...Usch och fy!

    SvaraRadera
  3. Åh, så söta!!! Nu har jag ännu ett projekt jag kommer ge mig på! :) Inspirerande!!!!

    SvaraRadera
  4. Men oj, vilka fina tofflor du gjort. Ser lätta ut att göra. Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera