tisdag 27 december 2011

Syföreningsmöte- virkad tårta

Tiden går fort och nu är det tisdag och syföreningsmöte igen. Julen är över i alla fall julklappsutdelningen. Då borde jag ju ha en del att  visa kan man tycka men jag tänkte inte på att ta kort på det som jag gav bort.
Jag började på ett nytt jobb i oktober, då pratade vi lite om hur vi firar barnens födelsedagar. Vi kom fram till att vi ville ha en tårta, en virkad så klart. Så det gjorde jag.




Jag har virkat bakelser förut, då har jag haft en pappskiva i botten så att den skulle bli stadig men nu sydde jag från botten till toppen några gånger så att den drogs ihop lite. Jag försökte göra en uddkant som Maja hade på sin  tårta men det blev inte bra. Jag tog istället ett mönster från Läskigt söta amigurumis, hoppa över en maska, 5 stolpar i nästa maska, hoppa över en maska, en smygmaska. Rosen gjorde jag likadant.

Ha en härlig tisdag!

1 kommentar: