tisdag 10 september 2013

Syföreningsmöte- kuddfodral

Tisdag och syföreningsmöte. Jag har försökt att inte sticka de senaste veckorna men det är inte lätt. Anledningen till det är att jag har ont i nacken, ryggen och högerarmen. Jag sydde lite istället. För snart två år sen gjorde jag illa svanskotan så jag behöver sitta på en sittkudde. Den ser ut som en pruttkudde med hål i så jag ville ha ett fodral till den.


Det är dessutom skönare att sitta på den med fodral på.


Tyget är en gammal gardin. Jag gjorde ett handtag så att det är lättare att bära den. Jag blev lite sugen att sy en väska i samma tyg.

2 kommentarer:

  1. Men vad smart!
    Stackare det låter inte kul det där med svanskotan!

    SvaraRadera
  2. Den ser absolut skönare ut efter inklädnaden. Krya på dig!

    SvaraRadera