tisdag 17 september 2013

Syföreningsmöte- hätta och sockor

Tjo ho! Nu är det syföreningsmöte. Och jag är äntligen klar med ett projekt som jag började med förra sommaren. Då stickade jag ett par bebissockor som blev klara men min plan var att virka en värma liten hätta i samma garn. Det tog lite längre tid.


Det är grönt längst bak på hättan och det virkade jag i somras och när det tog slut skulle jag fortsätta med beige och det hittade jag inte bland gömmorna. När jag äntligen hittade garnet så räckte det inte så jag fick köpa mer. Om man tittar noga så ser man att det inte är samma färgbad eller så lyckades jag att köpa fel färg.

4 kommentarer:

  1. åh vad sött!!
    Fina babyfärger!
    Man märker inte att det är olika färgbad...

    SvaraRadera
  2. Fint! Gillar hur färgerna byter plats på raggsockorna.

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Är det spiralresårsockor? Funkar sådana bra? Det kanske jag skulle prova göra någon gång.

    SvaraRadera