söndag 5 augusti 2012

Kakfat

I början av min semester hittade jag en sida som sålde delar så att man kan göra egna kakfat. Man behöver bara borra hål i några tallrikar med en kakelborr och sen skruva ihop delarna. Det ville jag så klart testa. Kakelborr låg det i mannens jobbarbil och delar till kakfat hade jag i skåpet, där ligger två trevånings kakfat som vi inte har plats för. Idag hittade min man borren och var snäll och borrade, jag är inte så förtjust i att borra och eftersom att jag är gift med en snickare behöver jag inte det.


Min man tog bilden också men jag skruvade ihop delarna själv. Det var lite ostadigt så jag har satt dit silikonpluttar under tallriken så att den ska stå stadigt.
Den stora tallriken är från mina morföräldrar och den översta är från en loppis. Det skulle vara en tallrik till som jag tog från mina föräldrar men den gick sönder, det var lite tråkigt för den var från min mammas mormor eller farmor.

2 kommentarer: