lördag 22 oktober 2011

Uppdatering

Det har hunnit hända lite sen sist jag skrev, bla har det blivit helg och vi har köpt en ny soffa. Vi beställde den visserligen för fyra veckor sen men det var leverans tid på den. I torsdags hämtade E. den när han åkte från jobbet, sen skulle den bäras in. Det var inte roligt. Den var inpackad i bubbelplast och jag hade smörjt in mina torra händer, det var inte lätt att få något bra tag dessutom har jag blivit lite klenare. Jag öser inget skit eller håller i omöjliga hästar längre.  Det luktar väldigt gott om soffan (läder).

Fredagkvällen spenderades vid symaskinen. Jag tänkte sy axelremmen på min väska men det blev lite julklappar som dottern ville sy. Vi sydde lite på julklapparna idag med. Idag har vi även varit till Robertssons och handlat god mat, vi åt stekt fläskfilé, klyftpotatis med morötter och purjolök till det en jättegod sås från Robertssons. Vi passade på att besöka Lager 157 när vi ändå var i närheten eftersom att jag behövde nya tights. Det blev lite mer än så, typ fyra skjortor, en väst, strumpor och två par tights.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar