tisdag 13 september 2011

Syföreningsmöte- virkad bil

Äntligen tisdag och syföreningsmöte. I våras gjorde jag en husvagn till min mamma på morsdag. Den kände sej lite ensam så jag virkade en bil till min pappas födelsedag. Husvagnen var större men enklare att virka, det var så pillrigt att virka ihop bilen vid fönstren. Däcken var också mindre och svårare att virka än de till husvagnen. När jag gjorde det första däcket använde jag en virknål i trä och den kom inte så bra överens med garnet så de andra däcken gjorde jag med metallvirknålen.



Det röda och svarta garnet är Drop cotton viscose, det vita och gråa är M&K eco baby bomull och det gula är candy från svarta fåret. Virkad med virknål 2.

4 kommentarer:

  1. Vilket "vrålåk"! Superfin!

    Hälsar Maja

    SvaraRadera
  2. Kul! Har du skapat mönstret själv? Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Sådant där som att virka figurer är så grymt roligt! Bilen är jättefin :)

    SvaraRadera