tisdag 12 november 2013

Syföreningsmöte- stickförvaring

Då är det dags för ett syföreningsmöte och den här gången har jag sytt. Min lillasyster brukar gå på stickcafé och förra måndagen skulle de sy. Min lillasyster frågade om jag ville följa med eftersom att de skulle till Mossby Quiltshop som ligger i utkanten av det lilla samhället där jag bor. Det ligger i en gammal skola som våran mamma har gått i.
Det var  i alla fall roligt att sy och det fanns massor av tyger att välja på.


Jag började med den blå väskan som har det mörkrosa tyget som foder och av det tyg som var kvar gjorde jag den andra väskan som fick det blå tyget som foder. Dragkedjan fick man köpa på lösmeter och så fick man välja på olika löpare till dragkedjan. Vi fick jättebra hjälp av hon som har affären, det var första gången som jag sydde i en dragkedja och det gick ju med lite hjälp.

2 kommentarer:

  1. du lyckades ju riktigt bra med dragkedjan
    och fint resultat blev det

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev och vad kul med att sy tillsammans!

    SvaraRadera