söndag 8 juli 2012

Fynd och rabarber

Igår var jag på Lerbäcks markén, det var mycket trevligt och mycket folk. Vi sålde en del, jag vet inte hur mycket för jag åkte hem innan det var slut. Jag köpte ett par nya skor till mej. Det fanns jättefina träskor och jag var tvungen att köpa ett par.


Jag betalade bara 300 kr för skorna. Sockorna köpte jag när vi var på bilutställning  i Sannahed.


 På förmiddagen bakade jag lite. Den stora pajen är knäckig rabarber och jordgubbspaj och i den lila formen är det äppelpaj för sonen äter inte rabarberpaj men han fick för sej att han ville det så i den lilla är det rabarberpaj. Fast den ville han inte smaka på när det var dags att fika.


När jag ändå var i köket och grejade kokade jag rabarbersaft. Stina hade med sej rabarber när hon var här i fredags. Av rabarbern som blev kvar när jag hade silat saften gjorde jag marmelad typ, jag ska smaka imorgon till frukost.

1 kommentar:

  1. Riktigt fint fynd!!! Men rabarber är ju inte ens gott....

    SvaraRadera