tisdag 8 november 2011

Syföreningsmöte- virkad bakelse

Då är det äntligen tisdag och jag är med på syföreningsmöte. Det är några veckor sen jag var med på mötet och anledningen till det är att jag bara har gjort klart julklappar samt att jag håller på med stora projelt som tar lång tid att göra klart.

Jag har virkat en bakelse som dottern ska ha med sej på julklappsbytet i skolan. Mönstret är från Välkommen till virkligheten och är egentligen en prinsessbakelse.


Garnet som jag har använt är från en pysselsats som jag har köpt på Ica. man får med garn, mönster, fyllnadsvadd, virknål och lite småsaker som man kan använda. Garnet är inte roligt att virka med och virknålen är i plast och jättedålig, men det är roligt med nya mönster.

1 kommentar:

  1. Visst är de väl för gulliga de där små bakelserna :)

    SvaraRadera